Het college van kerkrentmeesters heeft tot taak:
Het in overleg met en in verantwoording aan de kerkenraad scheppen en onderhouden van de materiële en financiële voorwaarden voor het leven en werken van de gemeente door:
- Het meewerken aan de totstandkoming van het beleidsplan, de begroting en de jaarrekening van de gemeente.
- Het zorg dragen voor de geldwerving.
- Het zorg dragen voor het beschikbaar zijn van ruimten voor de eredienst en de andere activiteiten van de gemeente.
En verder:
- Het beheren van de goederen van de gemeente.
- Het verzorgen van het, in het beleidsplan en de begroting geformuleerde, personeelsbeleid.
- Het zorgdragen voor de arbeidsrechtelijke aangelegenheden van hen die krachtens arbeidsovereenkomst bij de gemeente werkzaam zijn op niet-diaconaal terrein.
- Het fungeren als opdrachtgever van kosters en beheerders van gebouwen en ander beherend en administratief personeel dat op arbeidsovereenkomst in dienst van de gemeente werkzaam is.
- Het bijhouden van de registers van de gemeente, het doopboek, het belijdenisboek en — indien aanwezig — het trouwboek.
- Het beheren van de archieven van de gemeente.
- Het beheren van de verzekeringspolissen.
Het college bestaat uit:
Ambt | Naam | Telefoon | |
Kerkrentmeester | J. (Jacques) Hoencamp | 06-57290394 | jacques.hoencamp@pgleerdam.nl |
Kerkrentmeester | P.G. (Pieter) Molenaar | 06-51857667 | pieter.molenaar@pgleerdam.nl |
Kerkrentmeester | J.C. (Johan) van Dijk | 06-12591943 | johan.vandijk@pgleerdam.nl |